Therese Bjelde blir ny divisjonsdirektør for VA i Ahlsell.

Therese Bjelde ny VA-direktør i Ahlsell

Ahlsell Norge har ansatt Therese Bjelde som ny divisjonsdirektør for VA. Hun kommer fra stillingen som Markedskommunikasjonssjef i Brødrene Dahl hvor hun har jobbet de siste 12 årene.

0

Therese Bjelde tiltrer i sin nye rolle i Ahlsell Norge 1. januar 2019. Nåværende VA-direktør, Geir Sørensen, vil lede divisjonen ut året, før han etter 22 år i rollen går inn i en ny stilling som leder for KAM-teamet i samme divisjon.

Tar med seg 20 års erfaring
Når Therese Bjelde (47) slutter seg til Ahlsell ved årsskiftet, tar hun med seg 20 års erfaring fra strategiarbeid, kundeanalyse, markedsføring, kommunikasjon og lojalitetsprogrammer. Den siste tiden som Markedskommunikasjonssjef hos grossisten Brødrene Dahl, og før det i ulike roller i De norske Bokklubbene.

Administrerende direktør i Ahlsell, Rune Flengsrud, beskriver den påtroppende divisjonsdirektøren som analytisk anlagt med en nysgjerrig evne til å vite hva som gir resultater.

– Vi har valgt å ansette Therese fordi hun både er ambisiøs, resultatorientert og kravstor til egen og andres innsats. Dessuten har hun en nærmest kompromissløs holdning til kundenes behov, og hvordan vi fortsatt kan tilfredsstille kundene i en bransje som er i stor endring.

Et spennende selskap i en spennende tid
Når Therese Bjelde ser tilbake på tiden i Brødrene Dahl, kan hun ikke annet enn å smile.

– Jeg har hatt en enorm personlig utvikling og vært så heldig å få jobb med masse flotte mennesker. Men når muligheten til å benytte meg av min bransjeerfaring i en helt ny rolle i et så spennende selskap som Ahlsell, ble det et riktig valg for meg.

Bjelde har de siste 12 årene jobbet tett på VVS-bransjen og vært ansvarlig for utvikling av et lojalitetskonsept for rørleggere. Men selv om hun går inn i et nytt fagfelt, fremholder hun at det er det samme som gjelder – nemlig oppfølging, opplæring og det å være tett på både kunder og egne ansatte.

– At jeg ikke sitter med dybdekompetanse fra dag en, bekymrer meg lite. Det sitter garantert veldig mye kompetanse i organisasjonen som jeg kan lene meg til. Den første tida handler i stor grad om å sette seg inn i hva som er gjort, hva man har lykkes med, og hvordan kundene opplever Ahlsell.

– Jeg har jo gjort det før, og er overbevist om at jeg klarer det igjen. Dessuten er det jo flere likhetstrekk mellom VVS og VA, enn bøker og rør, ler hun før hun avslutter med å fortelle at hun gleder seg til å ta fatt på sin nye hverdag, og bygge videre på den gode jobben som er gjort i VA-divisjonen til Ahlsell.